Ahad, 27 Jun 2010

Khottal di Rice Above #07, MAP Arts Fest 2010









Kali pertama saya menonton Khottal adalah semasa menghadiri Rice Above #07 pada 27 Mac 2010 lalu. Saya sudah lama tidak pergi ke gig, dan tujuan pada malam itu sebenarnya semata-mata untuk lepak bersama geng The Aggrobeats yang sudah agak lama tidak beraksi di mana-mana pentas.

Walaubagaimanapun, Khottal berjaya mencuri perhatian khalayak yang hadir apabila tampil di pentas bersama jumlah anggota yang luar biasa, waktu itu saya tidak pasti berapa ramai, tetapi mungkin saja lebih daripada tujuh atau lapan orang semuanya.

Sebagai seorang bukan pakar muzik, saya tidak berapa tahu latar belakang ataupun genre muzik yang mereka mainkan, tetapi rakan saya memberitahu, bunyinya seakan Arcade Fire. Apa-apa sahajalah, bagi saya persembahan live Khottal memang serba mantap dalam santai.

Untuk info lanjut tentang Khottal, sila lawati laman Facebook mereka,
klik sini.

Tiada ulasan: