Ahad, 13 Jun 2010

Menara Berkembar Petronas, KLCC

Foto Menara Berkembar Petronas (Petronas Twin-Towers) yang terletak di Pusat Bandaraya Kuala Lumpur (KLCC) ini dirakamkan secara kebetulan semasa saya terlibat dengan sebuah produksi teater, di mana kami telah dibawa melawat ke lokasi-lokasi bersesuaian untuk pementasan di beberapa tingkat tertinggi Menara Kuala Lumpur (KL Tower), yang mencanak di puncak Bukit Nenas, Kuala Lumpur.


Gambar asalnya memang teruk kerana dirakamkan dari belakang cermin yang agak kotor dan seeloknya tidak perlu saya kongsikan di sini. Setelah melakukan beberapa kaedah cuba jaya semasa pasca-prosesan, akhirnya hasil akhir ini menjadi pilihan untuk saya paparkan.


Semasa saya pos gambar ini ke Facebook, ada rakan yang bertanya kepada saya, apakah ini sebuah lukisan atau foto? Saya jawab, itu terpulang kepada mata yang melihat, dan juga kewarasan akal yang menilai. Bagi saya, dua-dua pun boleh.

Tiada ulasan: